Pages

Monday, June 28, 2010

adikku semangat..baguss!!!!

Macam ini ceritanya, Adik aku (Nurin) adelah buat sedikit jualan seluar dan barang perhiasaan terutama untuk perempuan ar. Selepas itu, dia meminta pertolongan aku untuk jualan itu.

1. Perbualan ini berlaku ketika aku tengah rehat di atas sofa sambil menonton TV

adik: Angah, ko klu lepak ngan mmbr2 ajak adk skali tau!!

Aku: asal lak??apehal??(mcm nk gaduh lak)

adik:xde ar, ko kan ada kwn pompuan, nnti klu adk lepak skali leh ar adk jual brg adik nie

Aku:ye ye o je ko nie...hmmm..ok..(bagus ar adk aku nie..kecik2 pndi berniaga)

Tengah fokus tengok drama, perut ini rasa lapar pulak, padahal sejak pulang dari kerja sudah rasa kelapran tapi memandangkan nasi tengah masak sebab nasi tengah punya sudah habis. Beberapa minit sudah berlalu dan nasi pun sudah masak, aku pun mulalah memanaskan minyak yang ada di atas kuali yang telah sedia ada. Pertama, aku goreng nugget tempura dahulu dalam lima ketul, kemudian baru telur goreng hancur kicap (peergghh sedap n menyelerakan). Sudah lama juga aku tidak buat telur goreng hancur kicap. Tengah sedap aku melayan juadah dan lauk-pauk (lauk tambahan: udang masak lemak cili api dan ayam goreng berempah) adik aku tiba menyampuk.

2. Perbualan ini pulak ketika aku tengah menjamu selera.

adik: Angah nanti jangan lupa tau!!

aku: ape die??(buat2 lupe)

adik: pasal seluar and subang owg nk jual ar!!!

aku: ooooo...pasal tu..ok2...xde hal ar...bpe ko jual??

adik: nnti adik bagi tau ar..

aku: ok2...no hal punye...

(tiba-tiba adik aku masuk bilik pergi ambil sample seluar yang dia hendak jual itu)

adik: nie lah die suar yg adk nk jual tu, die lebar/besar tp bwh die kecik dan ade getah..ala mcm suar harap tu...

aku:oooooo yang mama pakai ari tue ek??ok2...nnti Angah amek gmbr brg yg ko nk jual pas tu kte post kat Facebook...pas tu leh jual kueh RAYA mama skali???ok??

adik: ok2...nak2....hehehhe...

aku: cantik..

Itu lah perbualan yang berlaku antara aku dengan adik aku hari ini. Maka dengan itu, kepada yang membaca blog aku ini atau yang membaca post ini, tunggulah gambar-gambar yang akan di pamerkan untuk jualan ini....tunnnggguuuu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails