Pages

Wednesday, February 2, 2011

1st time tgk live!!!!

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Apa kabar korang semua???(macam ramai lak yang baca blog aku nie...), dh lame kot aku xmengupdate blog nie...byk citer sebenarnye aku nk kongsi dengan korang, tp macam malas lak nak menaip nie....huhuhu...tp xpe, demi korang aku taip gak!!(eh ko nie, mcm ramai peminat lak??sedar lah diri sket). Ce citer...ce citer..citer...citer...hahha...ok citer kali ini adalah mengenai semasa aku pergi menonton show raja lawak musim ke-5 untuk minggu ke-4.

Macam biasa ar, show nie buat setiap hari jumaat dan start kul 9pm. Punyalah semangat adik aku ini mengingatkan aku untuk pergi tgk show nie masa aku kat ofis lagi sebab minggu ke-3 punya show xg coz aku amat kepenatan. So untuk mengantikannye, aku pun pergi ar untuk minggu ke-4, memandangkan show start kul 9mlm dan sure mesti ramai yang datang tgk memandangkan masuk ade lah FREE!!FREE!!! ek kawan2...Kite orang pun plan ar nk gerak kul 8mlm dan bajet sampai dlm 5mnt coz bukan mana jauh pun FINAS tu dari umah aku. Tengah2 aku merelaxkan diri tibe2 auntie n maksu datang, dengan auntie aku menbawak anak bongsunye iaitu AJ(Aku Jimat)hehehe....nama die Ajmal tp kite panggil AJ je...Bila dah dtg umah aku, maka kenalah melayan, lagi2 AJ..aku nie suke main ngan dak2 kecik macam anak buah aku tu..MIA...Tgh leke aku bermain ngn AJ adik aku dah bising2 utk bersiap coz rupa2nye jam sudah menunjukkan nak pukul 8mlm..hahha..so kelam kabut aku bersiap ar..huhuhuh...kul 8.25mlm baru kuar umah pastu g ar amek kawan adik aku.

Sampai kat FINAS kul 8.35mlm dan terus g studio tmpt show tu, skali tgk.....ramai gak yang masih beratur untuk masuk. Masa tgh aku nk beratur tu, ade arb brother nie xdpt masuk sebabnye!!!die leh lak pakai seliper..tu je kantoi..tp bila aku pandang bawah...aku pun sama gak pakai seliper...so dengan itu, aku pun terus keluar barisan dan berlari menuju ke kertas ku untuk memakai kasut...nasib baik aku dh prepare awal2...maklumlah lah 1st time masuk studio yg buat show live..rupe2nye ade protokol2nye...Antaranya:

1. Kanak2 bwh 12 thn xleh masuk...(kalau xsilap aku ar..xsure bab umur tu...)
2. Tidak boleh memakai suar pendek dan selipar...
3. Kenalah berpakaian yang sesuai, kemas, tidak menjolokkan mata, bergaya, dan ensem n cntk

Nasib baik aku sempat smp, kalau x, aku kene beratur balik sebab hanye tinggal 2 orang je adik aku nk masuk, sampai2 je, akak yang jaga pintu tu cakap "ok, 10 owg masuk dulu" so 10 org tu adelah termasuk aku skali..tp sebelum tu, aku dapat tgk face-to-face selebriti2 macam David Teo, Ozlyn (wife Johan) dgn anknye kat luar studio, bila masuk je aku nmpk ar artis2 lain mcm Raja Azmi, Mamat Sepah + Aweknye, Roslin Hashim, Yahya (ex Senario) dan yang lain2 lagi. Ramai gak lak artis2 yang menyokong Raja Lawak 5 nie...So bile dah dapat tempat duduk, ape lagi tunggu ar show nie...


kalau nak tgk gambar lagi, klik kat SINI ek....enjoy!!!!

2 comments:

Nora Shahaira said...

mesti best kan..tp akak nora prefer duk umah..huhu..dah slow la katakan..

akak follow ya..

ubey said...

hehehe.....
owg mude mcm sye xpe kak...
tp kalau yg dah kawen tp lum ade ank pun leh join lagi..hehhe
tp kalau ade ank nie susah sket..huhuh...
thnk kak..
i folloowww uuuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails