Pages

Tuesday, October 5, 2010

Open House Aku Part 1

Salam satu Malaysia....Ahad lepas (03/10/2010) keluarga aku ada membuat rumah terbuka sempena hari raua tahun ini dan menyambut tahun kelahiran ku yang ke-22 tahun...masih muda dan sweet kan?kan?kan?? Ramai yang cakap yang aku ini nampak macam budak baru 18tahun...hahhaa...aku pun senyum hingga ketelingalah...hhehehhe...So semua kawan-kawan aku tak kira kawan sekolah, kolej mahupun tempat kerja, semua tertunggu-tunggu open house aku. So akhirnya berlaku jugak..hahhaa...

ini table makan dimana semua makanan akan dihidang ats meja ini

Semalam meja ini dah aku tukar kedudukan daripada tempat asalnya. Selepas aku pulang dari kena balik tepung n telur ngn mmbr aku, sampai umh n pas membersihkn dri, terus susun meja...supaya bgn besoknya takdelah kelam kabut.

AJK / urusetia bhgn dapur...maksu n adk ku

Masa ini masing-masing ada tugas yang di beri arahan oleh mam besar umah aku iaitu siapa lagi kalau bukan mak aku. Dia kalau bab2 bhgn ini memang dia pakar, kasi tabit sama dia....

ini lah keadaan kaki lima di rumah aku.

tahun lepas letak kerusi je tp tahun nini ade meja

ada dua side..kiri dan kanan....

Kalau tahun lepas kita orang letak kerusi table makan je kat luar sebab tahun lepas buat dua kali open house, satu untuk kawan2 babah dan mama, satu lagi untuk kawan2 aku dan adik aku. So tahun lepas takde lah sesak mcm tahun ini sebab tahun ini buat sekali je. Sebab itu ada meja dan kerusi kat luar supaya dia owg leh amek mknan n leh makan luar mahupun kat dlm.

org2 di dapur tengah sibuk menyediakan makanan

sepupu ku tengah potong lemah yg berbatang2

Bilik aku dan bilik air dah jadi macam dapur kedua dah, bilik air tukar tempat jadi basuh pinggan mangkuk periuk belange. Bilik aku lak tempat nk motor lemang sampai tujuh batang, pastu stok sate kat bilik aku gak .

potong buah untuk rojak

ini lah ank buah aku yg sungguh comey dan dia agak terkejut sebentar

Ini lah pasangan kekasih dan kawan ku yang pertama datang ke rumah ku..tahniah!!!

Ini my best friend forever (BFF), kita org kawan dari sekolah rendah sampai sekarang, ini lah aku panggil dia TOMATO....nama sbnrnya asyraf azizan....so dia datang dengan pasangannya, mir...aku pun kenal la ngn awek dia. Kita org punya style, siapa2 yang dah berpunya mahupun sudah berpasangan kena tunjukkan kat kita orang face to face supaya mendapat restu drp kita org....hehehhehe...

byk lagi ctr nie...tunggu smbgan.....tttunnngggguuuu

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails