Pages

Thursday, August 19, 2010

berbuke pose dengan adik n sepupu je...

Tengah sedap, khusuk dan layan buat keje yg bertimbun2 tp xberapa nk bertimbun tu, rupe2nya dh kul 5ptg babe....tu waktu balik keje di bulan ramadhan tu....pas tu adk aku mesej and baru aku teringat yang kene blk awl ari nie. adk aku msj:

adikku: Angah balik pukul berapa??

aku: nk blk ar nie

adikku: okay pergi bazaar ke skjp lg?

aku: a'ah..bwk trn knci kte

adikku: okay, dh smp i bgtau

so aku kuar dari ofis kul 6pm and sampai umahj kul 6:15pm ar...pas tu tunggu adik aku turun bwk kunci n kite owg trs g bazar danau kota. Nie 1st time ar aku g bazar ramadhan untuk bulan pose tahun ni coz sblm nie ayah aku je yg g..tapi memandangkan mak and bapak aku xde kat Malaysia sbb die orang g Bukit Tinggi n Padang, Indonesia petang td..die owg g selama 3 hari n insya'Allah pulang ke tanah air hari Sabtu ni. So selama 3 hari ni aku kene jd ketua keluarga.

So kene ar g beli lauk utk berbuke and beli makanan utk sahur nnti....klu susah sgt aku msk je ns goreng...hahhaha...so aku and adk aku pun beli ala kadar je coz kte owg bukan ramai pun yg nk berbuke...aku, adk aku and sepupu aku...tu je...so xde ar beli lauk byk2...



lauk ni aku beli (jujur bg tau)

daging msk kicap (nie pun aku bli gk)

sayur kcg pnjg ngn daging (ni pun sama)

nie adik beli, die nk sgt beli...aku beli ajelah...

nie je yang aku buat n goreng sendiri...hahha


nie lah lauk yg kami berbuke td..huhu..simple aje..sempoi


alhamdulillah kenyang.....dh knyg ape lgi solat n membersihkn diri ar...skg nie sahur nk mkn kat ne lak ek??fikir2 dn renung2kn....huhu...mana ek???

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails