Pages

Wednesday, August 11, 2010

bersahur ape???

Semalam ingat nk OT tapi jadi sebab takde orang yang nak buat OT, maklumlah esok bermulalah Bulan Ramadhan untuk kita berpuasa walaupun pun belum diistiharkan tp dalam kalender dah tulis. So petang semalam adik aku dah mesej ajak pergi masjid hari ini sebab nak solat sunat Tarawih. Pada mulanya aku xconfirm lagi coz takut kene OT tp memandangkn orang ramai balik so aku pun balik ar. Sementara nak tunggu pemegang mohor2 besar diraja itu untuk mengumumkan bila rakyat Malaysia ni boleh berpuasa, aku ape lagi....mengedit2 kn gambar ketika aku mendaki Broga Hill Ahad lepas.. (nnti aku post n link kat untuk korang2 tengok, tu pun klu ade yg baca blog aku n nk tgk gmbr yg aku amek).

So aku selesai menunaikan solat tarawih dalam kul 10mlm, (buat 8 rakaat je). Sebab apa lambat habis??sebab pihak masjid buat pengumuman n aktiviti sepanjang bulan Ramadhan di masjid tu. Perut aku ni dh berkeroncong ar coz amat lapar walaupun dh breakfast dan lunch tp still lapar...hahahha...walaupun badan ku ramping tp makan banyak..huahuhaua...Pas tu aku gi mencari kedai favourite tapi dia xbukak lak..addduuhhhh..menghabiskn minyak aku je mencari2...hmmmm...kecewa...On the way nak pulang tu aku tanya adik aku

aku: kat umah ade lauk x??

nurin: ade

aku: lauk ape??

nurin: daging gulai kawah ngan sup daging, lauk tgh ari td...

aku: byk lagi x??

nurin: byk coz td adik je makan

aku: ok bagus...(jimat duit aku kali nie..hahha)

ni lah gulai kawahnya...nyam..nyam...

Selepas selesai makan aku pn rehat sambil drama....dh selesai rehat aku smbg edit2 gmbr n tanpa aku sedari jarum jam di tangan menunjukkan kul 2pg...ni sure susah nk bgn sahur ar nie....tp mmg betul pun coz td aku terlepas bgn sahur n bgn mengerjakan ape yang patut...Siap2 nk g keje tp still sempat beronline FB jap...hahhaha..pas tu trs g keje..vvrrrooommmmm!!!!!



SELAMAT BERPUASA DI BULAN RAMADHAN INI
SEMOGA KALIAN PUASA PENUH
DAN MENDAPAT KEBERKATAN DARINYA
JALAN LUPA SOLAT WAJIB DAN TARAWIH...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails